fredag 30. september 2016

De siste ukene

De siste ukene har vært utrolig travle! Men selv om jeg har svømt i lekser og innleveringer har jeg jo fått gjort noen morsomme ting. Alle Scandinavene samlet seg for et par uker siden for å lage mat og kose oss litt, og selv om vi endte opp med en litt spesiell kombinasjon av retter (risgrøt, frikadeller, potetmos, rugbrød, ananas og boller) så var det utrolig godt og utrolig koselig!

Scandi dinner! Bilde av Anneli Xie.

Vi har også had Buddy Dinner, et event der alle andreåringene blir paret med en førsteåring for å bli kjent. Middagen i seg slev er ganske fancy, alle pynter seg, bordene er dekket fint og mange av lærerne er med og serverer. Min buddy er Manu fra New Jersey, og vi hadde en veldig koselig kveld.

Manu og meg! Bilde av Josefine Meyer.

Tara (vår Resident tutor) inviterte meg og noen andre jenter med på krystallhealing, så det måtte jeg jo nesten takke ja til! Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke har så stor tro på hverken healing eller krystaller, men det var jo litt gøy å prøve. Det var rett og slett en time hvor vi lå på en madrass på gulvet mens en dame gikk rundt og "spilte" på digre krystallboller (ikke ulikt de som spiller på krystallglass med vann i). Det var... interesant (men avslappende)!

Sist uke gikk UWC-Dagen av stabelen, og jeg og noen andre kunststudenter dro med kunstlæreren til Santa Fe for å se på noen huler. Det var ganske spektakulært! En fyr som heter Ra Paulette hadde brukt fire år på å grave ut og dekorere en hule i fjellet. Det var veltig interesant og utrolig vakkert! Dagen etterpå dro vi igjen til Santa Fe for en field trip med kunstklassen. Det var helt ok, ikke så mye spektakulær kunst, men noe av det var interesant.




Noen bilder fra den utrolig vakre naturen i New Mexico!

Image result for origin cave ra paulette

Image result for origin cave ra paulette
Et par bilder fra Orgin Cave (den vi besøkte). bIldene et tatt fra nettsiden deres etterom vi ikke fikk lov til å fotografere innsiden...





Bilder fra gallerier i Santa Fe

Mens dere hjemme i Norge koser dere med høstferie sitter jeg her og prøver å ferdiggjøre collegesøknader og innleveringer... Skal ærlig inrømme at jeg er litt missunelig! Om en uke er det noe som heter Second Year Survival Week, hvor alle andreåringene ikke har skole, men heller bruker all tiden på ting og tang som må gjøres (essays, collegesøknader, prosjekter, innleveringer, særoppgave for å nevne noe, haha). Kos dere meg ferie, og ønsk meg lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar