mandag 9. november 2015

Enda en fjelltur og norsk mat

Denne helga har jeg tatt med den friheten å tenke minst mulig på skolearbeid (men jeg gjorde det jeg måtte, mamma) og heller brukt tiden på å slappe av, ha det gøy og se litt andre steder av New Mexico enn bare campus.
Fredag prøvde vi å få til en skandinavisk middag, men med litt dårlig planlegging endte vi opp med ferske boller og kakao (ja, jeg er blitt en mester i å bake boller nå). Det var utrolig koselig å samles og snakke litt norsk (eller rettere sagt skandinavisk, det hele ble en salig blanding av norsk, svensk, dansk og engelsk). Selv om det ikke ble en full middag var det definitivt ingen nedtur, men heldigvis har vi klart å alliere oss litt med den eneste ansatte på skolen med skandinavisk tilknytning, så nå er det håp om å få til julemiddag med risengrynsgrøt og gløgg!







Lørdag morgen sto jeg opp tidlig og dro til Tent Rocks, et sted en time utenfor Santa Fe med noen veldig skule steinformasjoner. Været var bra, fotturen i seg selv var enkel og fin, og det var utrolig deilig å komme seg bort fra campus litt. Vi gikk en runde som gikk gjennom en kløft og endte opp på et utsiktspunkt.

Ser egentlig ganske trist ut, men alle veit jo at norsk mat smaker bedre enn det ser ut...

I går dro jeg til get-away (beste)foreldrene mine sammen med Beatrix og laget kjøttkaker og bløtkake. Selv om resultatet ikke helt kunne måle seg med mammas, vil jeg nå si det var ganske godt og vellykket. Det var ubeskrivelig deilig å spise ordentlig norsk mat, selv om jeg ikke fikk tak i tyttebær (det er tydeligvis ikke så populært i New Mexico...)
Nå må jeg fortsette å forbrede END, som går av stabelen om under to uker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar