søndag 20. september 2015

Bløtkake og enda en fjelltur

Vel, denne helga har vært nokså begivenhetsrik også, haha.
Det hele startet da jeg tok på meg å være med på å bake til Dorm Day, som fant sted på lørdag. Dorm Day er en dag hvor vi finner på noen aktiviteter med de vi bor sammen med, så jeg og noen av de andre jentene jeg bor med i Chumolungma (alle dormene har fått navnet sitt etter de høyeste fjellene på hvert kontinent, Chumolungma er det tibetanske navnet på Mount Everest) startet da altså med å bake. 

Jentene i Chum har visst et rykte på seg for å være bakeglade...


Jeg slo til med noe jeg tør å påstå ble en nokså vellykket bløtkake - den ble hverfall fort spist opp! Før kakefrotseriet hadde vi en slags skattejakt (som mitt lag vant!) og spiste pizza. Alt i alt en veldig vellykket dag!


Denne søndagen derimot har vært mindre avslappende, jeg har nemlig dratt ut på enda en fjelltur (ja, jeg tuller ikke). Denne gangen dro vi til Lake Peak i Santa Fe, som ligger på 3780 m.o.h. Jeg skal være ærlig å si at vi rett og slett ikke rakk å klatre de siste meterne opp på selve toppen, men så godt som oppe var vi. Denne turen synes jeg gikk mye bedre enn den forrige, selvsagt var det utfordrende, men sånn alt i alt var turen mer behagelig (det er med andre ord håp om at jeg overlever turen til Gand Canyon). Koselig gruppe, samme superflinke guiden som sist og strålende vær - hva mer kan man be om?

Superturistbilde av meg igjen, men hallo - hvor ofte går jeg på over 3000-topper?!

Grunnen til at vi ikke rakk helt opp var fordi den aller siste delen var veldig steinete og vi måtte rett og slett klatre, mens det var veldig bratt på begge sider (litt Besseggen-style). Vi brukte for mye av den knappe tiden vi hadde på å rett og slett finne en sti. Men, men, sånn kan det gå (vi var den gruppa som kom lengst uansett, hehe). 
Så nå er jeg igjen sliten, men fornøyd! I morgen er det UWC-dagen og jeg skal besøke en skole i Las Vegas, men mer om det da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar