fredag 25. september 2015

Den siste uka

Denne uka har det skjedd litt forskjellig som det er verdt å skrive en snutt om. Kan jo begynne med å fortelle om noe jeg faktisk helt hadde glemt av skulle skje - nemlig Matriculation Night. Dette er et litt småfancy event hvor vi førsteåringene bli invitert til rektors hus for å skrive oss inn i en bok som alle andre elever ved denne skolen også har skrevet navnet sitt i helt fra skolen åpnet. Vi fikk servert konfekt, punsj og kakao, Mukul (rektor) holdt tale og så minglet vi litt. Kona hans er også supergrei, så hele kvelden var storkos.

Veldig profesjonelt ja, haha

Jeg har også startet en av mine ExEds denne uka, nemlig After-School Programs. ExEds er utenomfaglige aktiviteter, og som en del av IB Diplomet må vi gjennomføre så-så mange timer med forskjellige aktiviviteter og frivillig arbeid (forøvrig gjør jeg også zumba og Amnesty International dette semesteret). I After-School Programs drar vi ut skoler i området for å hjelpe dem med lekser og holde aktiviteter - går alt etter planen skal jeg også drive en turnaktivitet. Jeg skal være på Sierra Vista Elementry School og hjelpe noen tilsynelatende veldig koslige fjerde klassinger (de syntes hverfall at det var veldig interessant at jeg kunne snakke et annet språk enn engelsk).




Fredag var det en ny tur for kunstklassen til Santa Fe for å se på kunst. Vi dro først til International Museum of Folk Art, hvor de hadde kunst fra hele verden, samt en utstilling for kjeramikk og en utstilling som fokuserte på immigranter og deres opplevelser. Deretter bar det avsted til en gate bestående rett og slett bare av gallerier (det er forresten helt utrolig mange gallerier og kunstbutikker i Santa Fe!), før vi spiste lunsj på India House.



Vi besøkte også et sted kalt SITE Santa Fe, som besto av flere utstillinger med litt forskjellige typer kunst. Her var det mer installasjoner og lignende - noe veldig bra, noe veldig sært.


Dette var min favorittutstilling fra SITE. Kunstneren har rett og slett scannet utdødde dyr og printet dem på masse avispapir for å så hengt dem opp her. Vi fikk lov til å rive av å ta så mange vi ville, og etterpå fortalte guiden vår oss om hvordan kunstneren ville symbolisere hvordan dyrene døde ut, og hvordan noen dyr klarte seg bedre enn andre fordi de var på toppen av næringskjeden (ergo høyest på veggen der vi ikke kunne nå dem, hehe). God symbolikk og budskap, samtidig som utstillingen var veldig fin å se på!
I går kveld var det endelig tid for Buddy Dinner. Dette er et event som mange har ventet spent på i et par uker, fordi vi har alle nemlig fått en hemmelig venn fra andreårsklassen som har gitt oss brev, utfordringer og andre pek. Vi møtte buddyen vår sammen med resten av vår "buddy group" (de vi delte bord med) og spiste en god middag. Etterpå spilte vi kort, som var veldig gøy! Konkurranseinstinktet mitt slo fullt ut, men vi vant så det var jo bra.
I dag er det i hovedsak lekser som står på planen, men jeg skal også være med å lede en time med acroyoga (rett og slett akrobatisk yoga, som jeg fikk en fem minutters innføring i istand, hehe), så vi får se hvordan det går. Ellers må dere kose dere med høstferie! Vår "høstferie" er neste uke og da bærer det avsted til Grand Canyon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar