mandag 21. september 2015

UWC-dagen 2015

Vel i dag var, som jeg nevnte i går, UWC-dagen. UWC-dagen er en dag hvor alle elever og alumni feirer UWCs verdier via forskjellige aktiviteter og eventyr. For oss betydde dette null skole, men at vi heller deltok i et prosjekt ledet av elever, lærere eller andre ansatte ved skolen. Jeg og noen andre elever dro ut til Rio Gallinas Middle School i Las Vegas. Jeg er ikke helt sikkert på hvordan skolekretsene og sånn fungerer her, men denne skolen var hverfall bitte liten (tre klasserom i alt) med elever fra 6. til 8. klasse. Jeg veit ikke helt hvor mange elever som vanligvis går der, men da vi var der var det hverfall rundt 20 stykker. 


Det var en ganske interessant opplevelse, for skolen var nokså forskjellig fra våre norske ungdomsskoler. Ikke bare var den liten, men selve atmosfæren, elevene og lærerne var forskjellige. Dessuten skjønner du at du er på en bitte liten plass i New Mexico når så og si ingen av elvene veit hvor Norge er (og ikke Hong Kong eller Palestina for den del)... Men elevene var hyggelige mot oss og flere stilte oss masse spørsmål. Det er egentlig veldig interresant å snakke med disse elevene, da flere nesten ikke hadde reist utenfor New Mexico, for ikke å snakke om USA. Vi fikk flere spørsmål om hvordan vi snakket engelsk så bra, og hvilke språk vi egentlig snakket og om vi savnet familien vår. 

Ja, brokkolien er dekket med smeltet ost...

Jeg fikk også prøvd en småberømte amerikanske skolelunsjen, og hva kan man si? Jeg er hverfall ikke noen fan, og jeg synes virkelig synd i de som må spise dette hver dag.
Dagen ble avsluttet her på campus med en liten avslutningsseremoniene og fellesgrilling i bakgården på slottet. Det var også mange andre aktiviteter som skjedde i dag, alt fra fjellturer, til bussvasking, maling, kunstprosjekter og galleribesøk. Det er spennende med litt andre "skoledager" enn hva jeg er vant med, man lærer jo utrolig mye av dette og! 

#livingthemission

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar